Ohjeita luistelijoille ja vanhemmille

Tervetuloa luistelemaan Hämeenlinnan Taitoluistelijoiden harrasteryhmään!

H3- ja Young Stars -ryhmän kausi koostuu syys- ja kevätkaudesta, joiden aikana harjoitellaan pääsääntöisesti yhteensä 22 kertaa. Toisinaan harjoitusajat muuttuvat Hämeenlinnan Taitoluistelijoista riippumattomista syistä. Muutoksista ilmoitetaan Hämeenlinnan Taitoluistelijoiden Facebook-sivulla ja nettisivujen viikoittain vaihtuvassa harjoitusohjelmassa ja Uutiset-osiossa. Seuraattehan siis näitä kanavia tarkasti! Ryhmien kausi päättyy seuran järjestämään kevätnäytökseen.

H3- ja YS-ryhmässä harjoitellaan perusluistelua ja taitoluistelun alkeita sekä opitaan toimimaan ryhmässä ja ottamaan vastaan valmentajan ohjeita. H3-ryhmästä on mahdollista siirtyä kaksi kertaa viikossa harjoittelevaan H2-ryhmään taitojen kartuttua. Young Stars-ryhmästä siirrytään joko H2-ryhmään tai Old Stars-ryhmään.

H3- sekä Young Stars-ryhmän kausimaksu on hämeenlinnalaisilta 160 €/syyskausi (ulkopaikkakuntalaisilta 167 €) ja 160 €/kevätkausi (ulkopaikkakuntalaisilta 167 €).

HTL vakuuttaa kaikki alle 15-vuotiaat luistelukoululaiset Suomen Taitoluisteluliiton Luistelukoulupassilla. Vakuutus on voimassa HTL:n järjestämissä jääharjoituksissa ja jumpissa sekä edellä mainittuihin tilaisuuksiin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla. Vakuutusta varten luistelijan huoltajan tulee täyttää viimeistään ennen toista harjoituskertaa sähköinen ilmoittautumislomake Hoikassa.

16-vuotiaiden ja vanhempien luistelijoiden tulee ostaa itse vakuutuksellinen tai vakuutukseton (jos oma tapaturmavakuutus kattaa taitoluisteluharrastuksen) harrastepassi Hoikasta.

Sisaralennukseen ovat oikeutettuja samassa taloudessa asuvat alle 18-vuotiaat sisarukset. Sisaralennus on 20 % ja se vähennetään vähemmän maksavan sisaruksen maksusta. Kausimaksujen laskutuksen hoitaa rahastonhoitaja (htlrahastonhoitaja@gmail.com). Kaikkia seuran laskuja maksaessa tulee käyttää aina viitenumeroa. Rahastonhoitaja auttaa maksuihin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä. Maksamattomat maksut peritään tarvittaessa perintätoimiston kautta.

Harjoituksiin kannattaa tulla iloisella mielellä ja kiireettömästi, mieluiten vähintään 10 minuuttia ennen oman harjoitusvuoron alkua. Pukuhuoneet löytyvät yleensä jäähallin aulasta katsottuna oikealta puolelta teräsovien takaa.

Jäälle siirrytään pukuhuoneesta valmentajan kanssa yhdessä. Turvallisuussyistä johtuen jäälle meno kengillä on kielletty. Myös purukumin yms. syöminen jäällä on kiellettyä. Luistelija voi ottaa vaihtoaitioon mukaan juomapullon.

Vanhemmat voivat seurata jääharjoitusta katsomosta. Vaihtoaitioon tuleminen kengillä on kiellettyä, jotta kengistä kulkeutuva hiekka ei vaurioita luistinten teriä.

H3-ryhmäläiset esiintyvät Hämeenlinnan Taitoluistelijoiden joulu- ja kevätnäytöksissä. Näiden aikatauluista ja puvustuksesta ym. tiedotetaan myöhemmin lisää.

Ajankohtaisista asioista tiedotetaan pääsääntöisesti ryhmien WhatsApp-ryhmässä, HTL:n Facebookissa  ja nettisivuilla, seuraattehan siis näitä kanavia aktiivisesti!