Asiointi

• Ilmoittaudu vastaanotolle.

• Näytä Kela-korttisi.

• Ilmoita vakuutusyhtiö ja seura.

• Jos sinulla on valmentajaltasi saatu vakuutustodistus/mobiilivakuutustodistus/pelipassinumero, anna se ilmoittautuessasi.

• Jos sinulla ei ole vakuutustodistusta/-varmennetta, toiminta se viipymättä toimipisteeseen, jossa asioit.

• Kerro että kyseessä on urheilutapaturma.

Vastaanotto

• Kerro vielä vastaanotolla lääkärille, että kyseessä on urheilutapaturma.

Tutkimukset, toimenpiteet ja leikkaukset

• Kalliimpiin tutkimuksiin ja hoitoihin lääkärisi pyytää maksusitoumuksen vakuutusyhtiöltä.

Kassa ja laskutus

Poistu aina kassan kautta. Myös silloin, jos käyntisi on tarkoitus laskuttaa vakuutusyhtiöltä.

• Vakuutuksiin usein liittyy omavastuu, jonka voit maksaa suoraan kassalla.

• Anna kaikki lääkäriltä saamasi paperit kassalle.

Kiireettömissä asioissa voi tehdä ajanvarauksen ympäri vuorokauden numerosta 010 414 00* tai osoitteesta ajanvaraus.mehilainen.fi. Asiakaspalvelukeskuksemme palvelee joka päivä vuorokauden ympäri.

Varaa aika Hämeenlinnan taitoluistelijoiden oman hoitotiimin asiantuntijoille tai muille Mehiläisen asiantuntijoille OmaMehiläinen-applikaatiosta, soittamalla puh. 010 414 00* tai Mehiläisen verkkoajanvarauksesta osoitteesta ajanvaraus.mehilainen.fi.

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa (yksityiset tapaturma-, sairauskulu-, matka- ja lisenssivakuutukset) maksat käynnit ensin itse ja haet korvauksia jälkikäteen vakuutusyhtiöltäsi, ellei vakuutusyhtiösi ole antanut lupaa lähettää laskua suoraan vakuutusyhtiöön. Voit selvittää tämän omalta vakuutusyhtiöltäsi.

OmaMehiläisen Digiklinikka palvelee Hämeenlinnan taitoluistelijoiden urheilijoita ja perheenjäseniä ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä ja ilman ajanvarausta. Lataa OmaMehiläinen-applikaatio puhelimeesi omasta sovelluskaupastasi tai käytä osoitteessa oma.mehilainen.fi.

*Soitto 010 -alkuisiin numeroihin maksaa (0,084 €/min.). Jonotus on maksullinen.

Ohjeita toimipisteessä asiointiin löydät Mehiläinen Hämeenlinnan nettisivuilta:

Lataa puhelimen sovelluskaupasta OmaMehiläinen –sovellus. OmaMehiläinen-sovelluksesta näet koko käyntihistoriasi sekä laboratoriotuloksesi ja röntgen-, magneetti- ja ultraäänitutkimuskuvasi. Lue lisää: www.mehilainen.fi/mobiilisovellus

VAKUUTUKSET JA MAKSUKÄYTÄNNÖT

Jokaisella Hämeenlinnan taitoluistelijoissa harrastavalla on oltava tapaturmavakuutus. Loukkaantumisen tullen ja hoitoon hakeutuessa on tärkeää tietää, missä vakuutusyhtiössä vakuutuksesi on. Lisäksi on hyvä selvittää, millaista hoitoa vakuutus korvaa ja mitkä ovat oman vakuutusyhtiön toimintatavat. Huomioitavaa on myös se, että tapaturmavakuutus kattaa usein vain akuutit vapaa-ajan tapaturmat. Näihin ei yleensä kuulu rasituksen aiheuttamat vammat eli esimerkiksi kehonosan kipeytyminen harjoittelun aikana tai sen jälkeen.

Aina on mahdollista maksaa käynti ensin itse ja hakea jälkikäteen korvauksia omasta vakuutusyhtiöstä. Kaikki vakuutusyhtiöt tarjoavat kattavasti sekä tapaturmavakuutuksia että sairaskuluvakuutuksia urheilijoille.