Ohjeita vanhemmille

Toiminta jäähallilla

Jäähallille kannattaa tulla iloisella mielellä ja kiireettömästi, noin 15 minuuttia ennen oman tunnin alkua. Ohjaajat neuvovat aulassa oikean pukuhuoneen, jossa vaihdetaan harjoitusvaatteet päälle sekä luistimet jalkaan. Tämän jälkeen lapset siirtyvät ohjaajien johdolla vaihtoaitioon odottamaan tunnin alkua ja vanhemmat katsomoon seuraamaan tuntia.

Seura ei vastaa luistelukoulun aikana kadonneista tai vaurioituneista tavaroista. Piirrämme usein harjoitusten aikana jäähän tusseilla, jotka voivat tahrata luistelijan vaatteet, joten tämä kannattaa huomioida vaatetusta valitessa. Vaatteet ja teräsuojat on hyvä nimikoida.

Parhaiten opetukseen pääsee mukaan olemalla täsmällisesti tunnin aloitushetkellä valmiina.

Purukumin ja karamellien syöminen jäällä on ehdottomasti kielletty!

Vanhemmat seuraavat tuntia katsomosta käsin, poikkeuksena jäälle tulevat Lapsi-vanhempi-ryhmän vanhemmat. Vaihtoaitioihin tuleminen kengät jalassa on kiellettyä. Jotta lapsilla on tunnin aikana keskittymisrauha, toivomme myös, että vanhemmat eivät jää seisoskelemaan jään reunalle, vaan siirtyvät ohjaajien ohjeistuksen mukaisesti yläkatsomoon. Jos vanhempi poistuu jäätunnin aikana jäähallilta, on luistelijalta löydyttävä esim. taskusta hakijan yhteystiedot hätätapauksia varten.

Turvallisuussyistä johtuen jäälle meno kengillä on ehdottomasti kielletty.

Kausimaksu

Kolmen kerran Miniluistelukoulu on maksuton. Luisteluleikkikoulun syyskauden hinta on 99 € ja kevätkauden hinta 99 €. Voit ilmoittautua joko syys- tai kevätkaudelle erikseen tai molempiin yhtä aikaa.

Harjoitusajat

Miniluistelukoulun lapsi-vanhempi-ryhmä harjoittelee sunnuntaisin 7.-21.1. klo 17.00-17.40 ja Tenava-ryhmä klo 17.40-18.20.

Luisteluleikkikoulun kevätkausi käynnistyy 28.1. ja harjoitukset pidetään pääsääntöisesti sunnuntaisin klo 17.15-17.55 Metritiski-areenassa. Muutokset harjoitusajoissa ovat kuitenkin mahdollisia. Ilmoitamme muutoksista kotisivujen viikkolistassa sekä HTL:n Facebookissa. Seuraattehan siis näitä kanavia tarkasti!

Vakuutus

HTL vakuuttaa luisteluleikkikouluun osallistuvat alle 15-vuotiaat lapset ryhmätapaturmavakuutuksella. Se on voimassa STLL:n jäsenseuran järjestämissä luistelukouluissa ja niihin liittyvissä oheistoiminnoissa. Vakuutusta varten on seuralla oltava vakuutettavan nimi, osoite ja syntymäaika. Täytättehän nämä tiedot huolellisesti ilmoittautuessanne luisteluleikkikouluun.

Huomioittehan, että Lapsi-vanhempi-ryhmän vanhempia ei ole vakuutettu seuran puolesta, vaan vanhemmilla tulee olla oma vakuutus.

HUOM! Miniluistelukoululaisilla on oltava oma luisteluharrastuksen kattava tapaturmavakuutus, HTL ei vakuuta Miniluistelukouluun osallistuvia lapsia tai aikuisia.

Varusteet

Tutustu erilliseen varusteinfoon täällä

Teematunnit

Kauden aikana luistelukoulussa pidetään erilaisia teematunteja, joista tiedotamme sähköpostitse. Sähköpostit saattavat toisinaan päätyä roskaposti/tarjoukset-kansioon, seuraattehan siis myös näitä.

Joulu- ja kevätnäytökset

Kaikki halukkaat luisteluleikkikoululaiset pääsevät esiintymään kauden päätteeksi seuran joulu- ja kevätnäytöksessä.

Mitä luistelukoulun jälkeen?

Luistelukoulun jälkeen luistelijoiden on mahdollista siirtyä kaksi kertaa viikossa harjoittelevaan Taitoluistelukouluun (TK-ryhmä).